RODO

W ramach  audytu Kancelaria pomoże Państwu określić charakter i zakres procesów, w których dochodzi do przetwarzania danych osobowych. W wyniku kompleksowego audytu profesjonalny zespół ekspertów wskaże Państwu obszary, w których ochrona nie jest wystarczająca lub występują ewentualne uchybienia. Finalnie w formule raportu zostaną Państwu przedstawione i zaproponowane działania, których wdrożenie jest obligatoryjne z punktu widzenia przyjętego w polskim systemie prawa standardu RODO, a także działania, które w przyszłości ułatwią pracę i podniosą poziom zaawansowania standardu bezpieczeństwa w jednostce.

Na audyt składają się w szczególności:

  1. inwentaryzacja procesów przetwarzania danych osobowych oraz przepływów danych,
  2. weryfikacja podstaw legalizujących przetwarzanie danych osobowych,
  3. analiza dotychczasowej dokumentacji w zakresie ochrony danych osobowych pod kątem jej zgodności z obowiązującym prawem i adekwatności do profilu działalności, w tym w zakresie realizacji privacy by design oraz privacy by default,
  4. weryfikacja organizacji ochrony danych osobowych w Państwa spółce, jednostce czy zakładzie,
  5. analiza zakresu przetwarzania danych w oparciu o przesłankę zgody, weryfikacja stosowanych zapytań o wyrażenie zgody, jak i formularzy zgód,
  6. weryfikacja procesów powierzenia przetwarzania danych osobowych, w tym przekazywania danych do państw trzecich, w tym umów o powierzenie przetwarzania,
  7. weryfikacja dokumentów stosowanych w relacjach z kontrahentami i klientami pod kątem ochrony danych osobowych,
  8. weryfikacja bezpieczeństwa systemu informatycznego oraz infrastruktury informatycznej;
  9. weryfikacja obowiązujących u Państwa organizacyjnych, technicznych i osobowych środków ochrony danych osobowych, ich adekwatności do celów i sposobów przetwarzania danych osobowych,
  10. sprawdzenie poziomu zabezpieczeń stosowanych do ochrony zbiorów danych przetwarzanych w systemie informatycznych oraz w formie papierowej,
  11. zweryfikowanie świadomości, wiedzy oraz poziomu przestrzegania przez pracowników i współpracowników ochrony danych osobowych,
  12. przygotowanie szczegółowego raportu z przeprowadzonego audytu wraz z wytycznymi i rekomendacjami wprowadzenia odpowiednich zmian lub poprawek, w celu uzgodnienia przetwarzania danych osobowych z RODO.

Analiza ryzyka to wysoce wyspecjalizowane raportowanie podatności Państwa jednostki na różnego rodzaju zagrożenia czy ataki z zewnątrz. Sprowadzają się, w oparciu o zaawansowane oprogramowanie, do przeanalizowania adekwatności zastosowanych zabezpieczeń do zagrożeń, zakresu przetwarzania danych czy kategorii danych, które są przetwarzane, z uwzględnieniem specyfiki jednostki, jej warunków techniczno-organizacyjnych oraz możliwości finansowych. To kooperacja zespołu Kancelarii z pracownikami jednostki, tak by zaproponowane rozwiązania jak najlepiej współgrały z przyjętym modelem zarządzania i przetwarzania danych osobowych.

Kancelaria w ramach prowadzonej analizy dokonuje identyfikacji procesów przetwarzania danych osobowych, weryfikuje aktualny stan obowiązujących zabezpieczeń oraz ich adekwatność do wymaganego poziomu ochrony oraz finalnie przygotowuje raport zawierający  rekomendacje w celu zminimalizowana ryzyka naruszenia prywatności.

RAPORT:

  1. Analiza podatności:
    • w zakresie infrastruktury technicznej jednostki;
    • na skutek działania czynnika ludzkiego;
  2. Analiza ryzyka:
    • analiza infrastrukturalna;
    • analiza DPiA;
  3. Rekomendacje:
    • w zakresie zabezpieczeń o charakterze technicznym;
    • w zakresie regulacji formalno – prawnych.

Wyspecjalizowany zespół ekspertów z zakresu ochrony danych osobowych
z długoletnim doświadczeniem praktycznym oraz dydaktycznym na poziomie akademickim, dostosuje program szkolenia pod specyfikę i zakresy aktywności jednostki i potrzeb jej pracowników. „Kroimy szkolenia na miarę” tak by jak najefektywniej trafić w Państwa potrzeby i rozwikłać nieraz bardzo trudne problemy dnia codziennego.

  1. Ogólna charakterystyka:
  • Podstawy prawne ochrony danych osobowych – regulacje krajowe, europejskie i międzynarodowe
  • Słownik pojęć ustawy o ochronie danych osobowych.
  1. Prawa i obowiązki administratorów danych osobowych
  • Kompleksowe sformułowanie i wdrożenie polityki bezpieczeństwa ODO;
  • Opracowanie instrukcji zarządzania systemem informatycznym;
  • Wymagania dotyczące struktury baz danych osobowych;
  1. IOD jako koordynator prawidłowego funkcjonowania systemy ochrony danych osobowych.
  2. Zabezpieczenie systemu ochrony danych osobowych (dokument oraz wersja elektroniczna):
  • Przetwarzanie zgodnie z prawem;
  • Gromadzenie danych;
  • Przechowywanie danych;
  • Zabezpieczenie danych;
  1. Przetwarzanie danych kadrowych – dane osobowe w procesie rekrutacji oraz w trakcie zatrudnienia:
  • Rekrutacja – wymogi ustawy o ochronie danych osobowych, a rekrutacja pracowników;
  • Zgoda na przetwarzanie danych osobowych;
  • Prowadzenie akt osobowych i dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy;
  • Obowiązek informacyjny i udostępnianie danych kadrowych;
  • Dokumentowanie chorób zawodowych i wypadków przy pracy.
  1.  Działalność Urzędu Ochrony Danych Osobowych
  • Organizacja i funkcjonowanie UODO;
  • Prawa i obowiązki Prezesa UODO
  1.  Dokumentacja wymagana przez ustawę o ochronie danych osobowych.
  2. Odpowiedzialność karnoprawna w okolicznościach naruszenia przepisów ustawy:
  • Odpowiedzialność cywilna – ochrona dóbr osobistych;
  • Odpowiedzialność dyscyplinarna;
  • Odpowiedzialność karna.
  1. Przetwarzanie danych osobowych w procesie sprzedaży towarów i usług w kontekście aktualności dokumentacji w zakresie RODO oraz dobrych praktyk.
  2. Dyskusja oraz odpowiedzi na dodatkowe pytania uczestników.
  1. Charakter:
    • Dyżury stałe w siedzibie jednostki;
    • Kontakt zdalny via telefon i email;
    • Stałe dyżury SKYPE.
  2. Czy się zajmujemy:
  • organizacją bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych zgodnie z wymogami ustawy o ochronie danych osobowych oraz rozporządzenia „RODO”,
  • zapewnieniem przetwarzania danych zgodnie z uregulowaniami Polityki,
  • prowadzeniem postępowania wyjaśniającego w przypadku naruszenia ochrony danych osobowych, prowadzenie postępowania wyjaśniającego w przypadku naruszenia ochrony danych osobowych,
  • nadzorem nad bezpieczeństwem danych osobowych,
  • kontrolą działań komórek organizacyjnych pod względem zgodności przetwarzania danych z przepisami o ochronie danych osobowych,
  • inicjowaniem i podejmowaniem przedsięwzięć w zakresie doskonalenia ochrony danych osobowych;
  • prowadzeniem stosownych rejestrów;
  • pomocą administratorowi lub podmiotowi przetwarzającemu dane we wszystkich kwestiach związanych z ochroną danych osobowych, w szczególności obowiązkiem IOD jest:
    • informowaniem i doradzaniem administratorowi lub podmiotowi przetwarzającemu, jak również ich pracownikom, w zakresie ich obowiązków wynikających z przepisów prawa o ochronie danych,
    • monitorowaniem zgodności organizacji z wszystkimi przepisami prawa dotyczącego ochrony danych, w tym audyty, działania podnoszące świadomość, a także szkolenia dla personelu zajmującego się przetwarzaniem danych,
    • udzielaniem zaleceń co do oceny skutków dla ochrony danych oraz monitorowanie jej wykonania,
    • pełnieniem funkcji punktu kontaktowego dla osób fizycznych składających wnioski i żądania dotyczące przetwarzania ich danych osobowych i wykonywania ich praw,
    • współpracą z organami ochrony danych i pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla organów ochrony danych w kwestiach związanych z przetwarzaniem.

Preferencje plików cookies

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.